دانشگاه‌های بی‌نظیر یا کشورهای مهاجر‌ پذیر؛ مسئله این است!

بیش از دو ماه از شروع سال ۲۰۲۰ می‌گذرد و طبق رسم جمع بندی سالی که گذشت، در این مطلب می‌خواهیم برترین دانشگاه‌های دنیا در سال ۲۰۱۹ را مورد بررسی قرار دهیم. پس از آن، کمی واقع بینانه‌تر در مورد کشورهایی که پذیرای مهاجرین هستند صحبت می‌کنیم؛ اما اینکه واقع بینانه دقیقا می‌تواند چه معنایی داشته باشد را طی دقایق آتی متوجه خواهید شد.

طبق آمار وبسایت bestuniversities.com، پانزده دانشگاه‌ برتر دنیا در سال ۲۰۱۹ به ترتیب زیر هستند:

  1. Massachusetts Institute of Technology
  2. Stanford University
  3. Harvard University
  4. California Institute of Technology
  5. University of Oxford
  6. University of Cambridge
  7. ETH Zurich-Swiss Federal Institute of Technology
  8. Imperial College London
  9. University of Chicago
  10. UCL
  11. National University of Singapore
  12. Nanyang Technological University, Singapore
  13. Princeton University
  14. Yale University
  15. Colombia University

همانطور که خواندید، بسیاری از دانشگاه‌های نامبرده، در کشور امریکا هستند؛ و همانطور که مستحضر هستید، این کشور قوانین مهاجرت با هر نوع ویزایی را برای ایرانیان چندین برابر سخت‌تر کرده است. حالا می‌خواهیم به قسمت واقع بینانه مطلب بپردازیم.

در سال‌های اخیر شاهد رشد شرکت‌های بزرگ و موفقی بوده‌ایم که مدرک تحصیلی شما برایشان چندان اهمیتی ندارد؛ به خصوص استارت آپ‌ها که در حال حاضر از محبوبیت بسیاری برای نسل جوان برخوردارند. این شرکت‌ها به جای اینکه به مدرک تحصیلی و دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده‌اید اعتنا کنند، دنبال مهارت و تبحر شما هستند. به همین جهت در ادامه از کشورهایی می‌گوییم که مهاجر پذیر هستند؛ به این معنا که پس از فارغ التحصیلی در این کشورها، می‌توانید طی یک روند نه چندان طاقت فرسا، به کاری که درسش را خواندید برسید.

immigration

 

کانادا:
کانادا از آن کشورهایی است که در زمینه مهاجر پذیری در بین افرادی که قصد مهاجرت دارند بسیار خوشنام است. این کشور حتی از جانب سازمان ملل متحد هم در رده‌ کشورهایی قرار می‌گیرد که کیفیت زندگی در آن‌ها بالاست. کانادایی‌ها از زندگی کردن با استانداردهای بالا لذت می‌برند و به همین دلیل آمار جرم و جنایت نیز در این کشور بسیار پایین است.

این کشور علاوه بر برنامه‌های ویزای اقامتی معمول مانند اسپانسرشیپ اعضای خانواده، اقامت از طریق سرمایه گذاری، پناهندگی و… به تازگی گزینه جالبی به اهدای ویزای اقامتی خود اضافه کرده است؛ اقامت دائم برای دانشجویان ممتاز! اگر شما جز دانشجویان برتر کلاس یا دانشگاهتان هستید، شانس این را خواهید داشت که اقامت دائم کانادا را از آن خود کنید.

کانادا علاوه بر اینکه یکی از موفق‌ترین بازارهای کاری دنیا را دارد، نرخ بسیار پایینی در بیکاری نسبت به سایر کشورها را دارد. با این وجود بازارهای کاری بسیاری در این کشور وجود دارند که با کمبود نیروی متخصص و با تجربه مواجه‌اند. پس اگر شما دانشجوی ممتاز یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور باشید، هم اقامت دائم را از آن خود کرده‌اید و هم جای خالی نیروی متخصص در بازارهای کاری این کشور را!

*به یاد داشته باشید برای مهاجرت به این کشور، شما باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشید.

نیوزیلند:
این کشور گرمسیری زیبا، جمعیتی متشکل از افرادی دارد که از نقاط مختلف به این کشور مهاجرت کرده‌اند؛ به همین دلیل نیوزیلند از آن کشورهایی است که آغوشش همیشه به روی فرهنگ‌های مختلف باز است. مهاجرت به این کشور، شما را با تحصیلات عالی، هنر، ورزش و هوای خوب آشنا می‌کند.

راه‌های مختلفی برای کسب اقامت نیوزیلند وجود دارند. از ویزاهای موقت گرفته تا ویزای “مهاجرین ماهر”! اگر در نیوزیلند باشید و ویزای موقت کاری داشته باشید، یا اصلا در نیوزیلند هم نباشید، هروقت احساس کردید در کارتان ماهر هستید و لیاقتتان بهتر از این‌هاست، می‌توانید پس از ثابت کردن خود به کارفرمایتان یا هر مافوق دیگری، برای ویزای “مهاجرین ماهر” اقدام کنید.

استرالیا:
گرچه در سال‌های اخیر خانه‌ کانگورو و کوالاها قوانین سخت‌تری برای مهاجرین وضع کرده است، اما این کشور نسبت به برخی کشورها، همچنان جو مهاجر پذیری معقول‌تری دارد. این کشور طبق شاخصه‌های مختلفی مانند سابقه کاری، سن و تحصیلات، مشاغل مختلفی را به شما ارائه می‌کند. حداکثر سنی برای استخدام در این کشور ۴۹ و حداقل حدود ۱۸ سال است (دارا بودن حداقل مدرک دیپلم).

باید این نکته را هم ذکر کنیم که برای کسانی که به این کشور مهاجرت می‌کنند، سپری کردن حداقل ۲ سال در محیط آکادمیک برای برخورداری از یک شغل رسمی الزامی‌ست. *رشته‌های مختلف تحصیلی دانشجویان یا فارغ التحصیلان در دانشگاه‌های این کشور به هیچ وجه در دریافت ویزا تمایز ایجاد نخواهد کرد.

 

قبل از اینکه کشوری که می‌خواهید به آن مهاجرت کنید را انتخاب کنید، حتما درباره آن مفصل تحقیق کنید. مهاجر پذیری یک کشور، بایستی از آن مقوله‌های مهم در تصمیم گیری شما در نظر گرفته شود؛ چراکه ما برای زندگی راحت‌تر مهاجرت می‌کنیم نه سخت‌تر.

متن دیدگاه‌ها

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • chat
    یک نظر ارسال کنید