مهاجرت با چه سطحی از آیلتس امکان‌پذیر است؟

آیلتس برای مهاجرت افراد متخصص و دریافت اقامت دائم در بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان ضروری‌ست.  IELTS یا International English Language Testing System یک امتحان زبان انگلیسی‌ست و از اعتباری بین‌المللی برخوردار است. این امتحان معیاری برای سنجش دانش زبان انگلیسی اشخاصی‌ست که می‌خواهند در کشورهای انگلیسی زبان درس بخوانند، کار کنند و یا به آن کشورها مهاجرت کنند. امتحان IELTS با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می‌شود. این امتحان از بالاترین و معتبرترین استانداردهای بین‌المللی برای سنجش سطح زبان انگلیسی داوطلبان پیروی می‌کند و چهار توانائی  Writing،Reading،Listening  و Speaking را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. بسیاری از دانشگاه‌ها در کشورهای مختلفی همچون کانادا، انگلستان،نیوزلند. استرالیا و امریکا این امتحان را به رسمیت می‌شناسند.

بیش از ۹۰۰۰ موسسات آموزش عالی مدرک آیلتس را به عنوان یک مدرک شناخته شده زبان انگلیسی ‌می‌شناسند. برای اقدام به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد. نمره‌بندی این آزمون از ۰ تا ۹ سطح را شامل می‌شود که نمره قبولی برای آزمون وجود ندارد. اما به طور معمول سطح ۵ نمره متوسط و ۶ به بالا خوب تلقی می‌شود. جهت مهاجرت به کانادا باید آیلتس بالاتر از ۶ در هر بخش (خواندن، نوشتن، مکالمه، گوش دادن) داشته باشید. دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه هاروارد آیلتس باحداقل سطح ۷ را می‌پذیرند.

آزمون آیلتس از ۴ بخش شنیدار، خواندن، نوشتن و مکالمه تشکیل شده‌است. کل آزمون دارای دو گونه آکادمیک و عمو‌می‌ست که نوع آکادمیک مشکل‌تر بوده و دقیقا همین آزمون است که برای ورود به دانشگاه‌ها مورد نیاز است. نوع جنرال یا عمومی برای مهاجرت مناسب و آسان‌تر ‌است. اگر دانش زبان متوسط داشته باشید ‌می‌توانید با سه روز مطالعه در هفته طی مدت ۳ تا ۶ ماه نمره خود را از ۴ به ۶ برسانید.

آیلتس آکادمیک

آیلتس آکادمیک مناسب افرادی‌ست که قصد ادامه تحصیل در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های خارج از کشور را دارند. همچنین این آزمون برای افرادی که قصد کار در حوزه‌های تخصصی در کشور‌های انگلیسی زبان دارند نیز مناسب و کاربردی است. در این آزمون توانایی افراد برای تحصیل در این موسسات که دروس به زبان انگلیسی است سنجیده ‌می‌شود. این آزمون به گونه‌ای طراحی شده است که داوطلبان را در شرایط آکادمیک قرار ‌می‌دهد.

آیلتس عمومی

آزمون آیلتس عمومی مناسب افرادی‌ست که قصد تحصیل در سطوح پایین‌تر از کارشناسی در دانشگاه‌ها و موسسات عالی را دارند. همچنین این آزمون برای مهاجرت به استرالیا، کانادا، نیوزیلند و انگلستان نیز استفاده ‌می‌شود. طرح آزمون به گونه‌ای‌ست که توانایی‌های فرد را در موقعیت‌هایی که ممکن است برای این فرد در اجتماع پیش بیاید، سنجیده شود. مدل آیلتس لایف اسکیلز: آخرین مدل آزمون آیلتس است که بیشتر متقاضیان دریافت ویزا آزمون‌های آن شرکت می‌کنند.

سطح آزمون آیلتس برای مهاجرت به کانادا

برای به دست آوردن ویزای کانادا باید توانایی‌های زبان انگلیسی خود را نشان بدهید چراکه یکی از محبوب‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی مورد پذیرش کانادا آزمون آیلتس است. سال گذشته بیش از سه میلیون بار در کل دنیا این آزمون برگزار شده است و این آزمون برای انتخاب در سازمان‌های آموزشی، انجمن‌های حرفه‌ای و کارفرمایان سراسر کانادا قابل پذیرش است. در حقیقت همه دانشگاه‌ها و کالج‌ها در کانادا، آیلتس را می‌پذیرند. همچنین همه انجمن‌ها و نهادهای حرفه‌ای حداقل‌ترین نمره قابل قبول زبان انگلیسی را برای ثبت نام و پذیرش در نظر گرفته‌اند. اینکه چه نمره‌ی آیلتسی مورد نیاز است بستگی به شرایط مورد نیاز ویزای شخص و سازمانی که در آن قصد کار و یا تحصیل خواهید داشت دارد. بعضی ازکالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا علاوه برحداقل نمره کل حداقل نمرات لازم درمهارت‌های آزمون آیتلس را شرط می‌دانند.

سطح آزمون آیلتس برای مهاجرت به نیوزلند

سفر به نیوزلند با آیلتس شروع می‌شود؛ برای هر کسی که به دنبال زندگی، کار و تحصیل در نیوزلند است. داشتن آیلتس نشان‌دهنده سطح بالای توانایی‌های زبان شخص است.متقاضیان مهاجرت به نیوزلند، آیلتس را به عنوان مدرک توانایی‌های بالای زبان انگلیسی برای درخواست ویزا پذیرفته‌اند. با داشتن آیلتس در واقع مطمئن خواهید بود که آزمونی را پاس کرده‌اید که همه دانشگاه‌ها، کالج‌ها و نهادهای حرفه‌ای نیوزلند به آن اعتماد دارند.همه آنها یک حداقل الزامات زبان انگلیسی را برای آیلتس پذیرفته‌اند. حداقل نمره آیلتس مورد نیاز در کشور نیوزلند به نوع ویزا و موسسه‌ای که می‌خواهید در آن تحصیل یا کار کنید وابسته است. اینکه شما به چه سطحی از آیلتس آکادمیک یا عمو‌می نیاز دارید بستگی به الزامات موسسه‌ای که مورد هدف قرار داده‌اید دارد و برای مهاجرین جهت کار حداقل نمره آیلتس ۶.۵ پذیرفته می‌شود.

سطح آزمون آیلتس برای مهاجرت به انگلستان

آیلتس آکادمیک، آیلتس جنرال و آیلتس لایف اسکیل توسط اداره مهاجرت و ویزای انگلستان مورد پذیرش است. کسانی که مایل به زندگی، کار و تحصیل در انگلستان هستند می‌توانند با توجه به الزامات نهاد و موسسه‌ای که می‌خواهند در آن کار یا تحصیل کنند در هریک از آزمون‌های آیلتس شرکت و حداقل نمره ورودی را کسب کنند. آزمون آیلتس برای ویزا و مهاجرت به انگلستان توسط شرکای آیلتس شامل بریتیش کنسول (British Council) و IDP -IELTS Australia and Cambridge Assessment English مدیریت می‌شود و نتایج و نمرات آیلتس مورد پذیرش تمام دانشگاه‌ها، موسسات و کالج‌های بریتانیا است. برای کسب ویزای درجه یک عمو‌می حداقل نمره ۷ آیلتس در هر یک از چهار بخش نیاز است و همچنین برای ویزای درجه ۴ سطح تحصیلات تکمیلی و بالاتر حداقل به آیلتس ۵.۵ نیاز خواهید داشت. به طور کلی با توجه به درجه و نوع ویزا، میانگین نتایج مورد قبول در بازه حداقل ۴ الی ۷ قرار دارد و ویزای درجه ۲ عمو‌می در بیشتر مواقع با میانگین نمره ۴ حداقل نمره مورد پذیرش است.

سطح آزمون آیلتس برای مهاجرت به استرالیا

برای کسب ویزای استرالیا نیاز است تا توانایی‌های زبان انگلیسی خود را به دپارتمان مهاجرت و حفاظت از مرز (DIBP) استرالیا نشان دهید. در حقیقت آیلتس، مورد تایید و قبول همه دانشگاه‌ها، موسسات، نهادها و کالج‌های استرالیاست و شما با توجه به هدف و برنامه خود ملزم به کسب حداقل نمره لازم در آزمون آیلتس خواهید بود. به عبارتی دیگر نمره آیلتس بستگی به الزامات ویزا و سازمانی که می‌خواهید در آن کار یا تحصیل کنید دارد. حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا ۶ (سطح ۳ یا Competent است و سطح بعدی حداقل ۷ سطح ۲ یا Proficient) و در نهایت بالاترین سطح زبان آیلتس ۸ (سطح ۱ یا Superior) استدر حقیقت نمره شخص بستگی به هدف و نوع ویزا خواهد داشت. حداقل‌ترین نمره آیلتس برای مهاجرت نمره ۶ و بالاتر از آن و یزای دانشجویی در دانشگاه‌های استرالیا ۵.۵ مورد نیاز است.

سطح آزمون آیلتس برای مهاجرت به امریکا

اگر قصد دارید در ایالات متحده آمریکا تحصیل کنید نیاز به اپلای برای یکی از ویزاهای دانشجویی زیر در سفارت یا کنسولگری آمریکا در کشور خود را خواهید داشت.

  1.  ویزای دانشجویی F برای کسانی که مایل به تحصیل در کالج یا دانشگاه معتبر در ایالات متحده هستند مناسب می‌باشد یا برای کسانی که انگلیسی را در یک موسسه زبان‌انگلیسی فشرده می‌خواهند یاد بگیرند رایج‌ترین دوره است.
  2. ویزای بورسیه‌ای J برای دانشجویانی که برای برنامه‌های تبادلی کوتاه مدت از جمله تحصیلات دبیرستانی و دانشگاهی ثبت نام می‌کنند اعطا می‌شود.
  3. ویزای دانشجویی M برای دانشجویانی‌ست که در برنامه‌های آموزشی غیرآکادمیک و غیرحرفه‌ای در امریکا ثبت نام می‌کنند. قبل از درخواست برای ویزای تحصیلی امریکا فرم‌های I-20 و یا DS-2019 را از کالج یا دانشگاهی که پذیرفته شدید دریافت کنید. با این فرم‌ها می‌توانید برای ویزا اقدام کنید. دانشگاه‌های ایالات متحده انتظار دارند حداقل نمره ۶.۵ را در آزمون انگلیسی آیلتس کسب کنید. با حداقل نمره ۶ در هر چهار بخش، اکثر دانشگاه‌ها و مدارس ایالات متحده به شما پذیرش خواهند داد. شاید یک سری از دانشگاه‌ها و موسسات نمرات بالای ۶ و ۶.۵ را از شما درخواست داشته باشند. به عنوان مثال دانشگاه‌هایی مثل هاروارد بیزینس اسکول، لندن بیزینس اسکول و همچنین استنفورد برای دوره MBA حداقل نمره مورد پذیرش را ۷.۵ قرار داده‌اند. بازارهای کاری که داشتن مدرک آیلتس در آنها الزا‌می‌ست:

صنعت سلامت: پرستاری، پزشکی و داروسازی

صنایع خدماتی: حسابداری، مهندسی، حقوقی.

متن دیدگاه‌ها

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • chat
    یک نظر ارسال کنید